diumenge, 29 de novembre del 2015

Suport Educatiu Personalitzat (SEP)

Avui m’agradaria parlar del SEP, un recurs de suport educatiu impulsat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat, de caràcter preventiu, que pretén disminuir el fracàs escolar a les escoles catalanes. Aquest recurs va adreçat a l’alumnat d’Educació Infantil i Primària amb dificultats d’aprenentatge específiques, concretament es treballen continguts referents a les àrees de llengües i matemàtiques. El SEP té la finalitat de contribuir a atendre les necessitats individuals d'aprenentatge de l’alumnat i fomentar la igualtat d’oportunitats. El recurs consisteix en la realització d’hores addicionals de reforç i suport educatiu en horari extraescolar ja sigui a l’inici o en finalitzar la jornada.
Per tal de decidir quins alumnes s’incorporen al SEP els tutors proposen quins alumnes de l’aula mostren més dificultats educatives, posteriorment, des de la CAD es decideix i prioritza aquells que més ho necessiten.

Aquest es el tercer curs que es realitza el SEP a l’escola on duc a terme les pràctiques,  i tot i que el primer any la implantació va ser precipitada i va originar forces crítiques per part del professorat actualment és un recurs que funciona satisfactòriament i del qual forces alumnes se’n beneficien. 




2 comentaris:

  1. Hola, he llegit les vostres dues entrades dels blogs respectivament i em semblen recursos molt interessants per tal de donar resposta a les necessitats individuals d'aprenentatge de cada nen i nena per ajudar-lo en el seu propi èxit educatiu. He estat buscant si algun centre on jo visc ho portaven a terme però de moment no n'he trobat cap que ho faci. El que si que puc compartir, que ja fa anys que s'organitza des de l'Ajuntament de Manresa amb col·laboració dels centres educatius i els seus professionals, és el "Projecte Puntal: aprenem junts" impulsat per mestres jubilats que atenen en horari extraescolars a alumnes que presenten dificultats en el seu procés d'aprenentatge en el mateix centre en el qual assisteixen, realitzant tasques d'acompanyament i reforç escolar. La valoració és molt positiva!

    ResponElimina
  2. Jasmina, en la meva escola el SEP el realitzen les mestres dins dels seu propi horari de treball. Per tant, el equip directiu va haver de reorganitzar les hores del professorat per poder cobrir totes les necessitats. Crec que està molt bé que hi hagi gent que s'ofereixi voluntària a fer-ho, o també pot servir com a pràctiques de monitors i educadors, etc. No obstant, en els casos en que no es disposi d'aquests voluntaris crec que el SEP és un servei que val la pena que es dugui a terme, encara que l'hagi de subvencionar la propa AMPA, escola o ajuntament.
    Helena, l'experiència que ens expliques sobre el "projecte puntal" no l'ha coneixia, i crec que també és una bona iniciativa que pot ser molt útil per als alumnes!!

    Gràcies noies!

    ResponElimina